Stærk Profil til Ledelsen af Station

August 19, 2021

Foreningen bag Station søger to personer til at indtage ledende roller og sætte retningen i konsolideringen af ambitiøst studenter-innovationshus for studerende på tværs af uddannelser. Station blev født som et studenter-initiativ tilbage i 2013 med formålet at frigøre de studerendes innovative kapacitet til at skabe bæredygtige løsninger på nogle af samfundets mest kritiske udfordringer. Siden da er projektet vokset fra at bestå af 5 grundlæggere til nu at involvere mere end 200 aktive unge.

Den ca. 3700 m2 store, gamle politistation var under opførelse i et år og genåbnede i efteråret 2020, efter de studerende har rejst mere end 52,5 mio DKK til at transformere den gamle politistation, fokuseret på at skabe positive forandringer i samfundet i tæt samarbejde med både offentlige og private aktører. Da nuværende direktør skal på barsel og vi står overfor en udvidelse og konsolidering af aktiviteter og driftsmodel efter en opstart præget af restriktioner, søger vi nu to ledende roller til at indgå I ledelsesteam. Ledelsesteamet får ansvar for at lede og tegne organisationen, konsolidere driftsmodellen samt styrke og udvikle nye forretningsområder i takt med at organisationen og aktiviteterne opskaleres.

Rapportering og Interaktion

Begge roller ansættes af bestyrelsen og vil arbejde tæt sammen med bestyrelsen, den nuværende backbone (bestående af 5 medarbejdere) og de involverede studerende. Du forventes desuden at arbejde tæt sammen med Copenhagen Business School, Frederiksberg Kommune, fonde og andre samarbejdspartnere.

Opgaver og Ansvarsområder

Nedenstående ansvarsområder og opgaver er alle vigtige for ledelsesteamet, men vil blive skræddersyet til kandidatens styrker og ikke mindst drivkraft.

• Konsolidering af driftsmodellen, herunder medlems-services, forhandlinger med universiteter og allerede engagerede, filantropiske fonde

• Forretningsudvikling, herunder fundraising til nye projekter, vækst gennem corporate partnerskaber samt udvikling af kommerciel portefølje (workshop- og konsulentservices, oplæg, location services)

• Personaleledelse

• Repræsentation og stakeholder management, herunder pleje af gode relationer til fonde, universiteter, Frederiksberg kommune samt partnerkreds samt compliance med fondsaftaler og universitetslov

• Strategisk kommunikation (operationel kommunikation varetages af stud medhjælper)

Søg denne stilling, hvis du:

• Er en nytænkende problemløser med iværksættermindset og stærke people skills, der motiveres af at skabe resultater, og drive langsigtede positive forandringer Har erfaring med at drive nyskabende projekter og navigere en komplekse organisatorisk kontekst

• Brænder for at skabe samfundsmæssig og personlig impact igennem partnerskaber på tværs af offentlige, private og civile domæner

• Har 2 - 6 års fuldtidserfaring

• Har erfaring med organisationsudvikling, (gerne inden for frivilligt-drevede organisationer)

• Har kendskab til det danske innovationsøkosystem og universitetsinitiativer

• Har fremragende organisatoriske færdigheder, får energi af at arbejde i et højt tempo

• Har fremragende præsentations- og faciliterings færdigheder

• Er flydende på dansk og engelsk

• Kandidat (eller højere) grad inden for relevant fagområde

Arbejdstid og startdato

Begge stillinger er i udgangspunktet fuldtidsstillinger, med tiltrædelse 1/10 eller hurtigst muligt derefter.

Ansøgning

For at ansøge om stillingen bedes du sende din ansøgning og dit CV senest d. 7/9 til board@station.dk.

Ansættelsessamtaler løbende.

Har du spørgsmål, kontakt venligst direktør Maria Flora Andersen på +45 28552927.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Om Station

Se yderligere information på www.station.dk